Nakon što su prije dvije godine, u lipnju 2023., uočena vidljiva konstrukcijska oštećenja mosta preko Ždrioca i nakon što je odrađena analiza situacije u koordinaciji s Hrvatskim vodama, neslužbeno doznajemo da se je počelo s izradom dokumentacije za projekt nasipanja umjesto gradnje novog mosta.
Navodno se od prvobitnog plana izgradnje novog mosta, s obzirom na to da je utvrđeno kako zbog konstrukcijskih oštećenja most nije moguće obnoviti, odustalo iz nepremostivih tehničkih razloga, te se pronašlo novo rješenje.
Upravnom odjelu za uređenje i gradnju Dubrovačko-neretvanske županije predan je elaborat za ishođenje posebnih uvjeta, nakon čega slijedi ishođenje lokacijske dozvole, a potom izrada glavnog projekta i troškovnika te ishođenje građevinske dozvole. U optimalnoj dinamici, za koji mjesec bi dokumentacija trebala biti spremna, govori nam naš izvor.
Novo rješenje predviđa nasipanje Ždrioca krupnim kamenjem od ostatka starog mosta, koje će ostati kao uspomena na srušeni objekt, a novim izgledom neznatno će se izmjeniti tradicionalna vizura ovog mikrolokaliteta. Ovom intervencijom u prirodi jezero Crniševo će se fizički odvojiti od Oćuše i uz Vrbnik postati drugo jezero koje nije spojeno sa ostalima.
„Most je star gotovo 100 godina i zbog težine oštećenja jedino rješenje je uklanjanje postojeće konstrukcije te izgradnja nasipa. Odmah po uočavanju pukotina aktivno smo se prihvatili proceduralnih postupaka i nakon što smo odustali od gradnje novog mosta, pronašli smo rješenje koje zadovoljava sve. Dobit ćemo prohodnu dionicu prema Mindelama i Peračkom Blatu zadovoljavajući sve sigurnosne i ekološke parametre. Nadamo se da ćemo do kraja 2025. godine imati novu i što je najvažnije sigurnu komunikaciju na spomenutoj lokaciji” – rekao nam je visokopozicionirani neimenovani izvor.