IzdvojenoRegija

SVE BI TREBALO BITI GOTOVO DO 2030. U listopadu se raspisuje natječaj za izvođača radova za autocestu do Dubrovnika

0

Hrvatske autoceste (HAC) u listopadu će raspisati natječaj za odabir izvođača radova za nastavak autoceste do Dubrovnika. Vlada je nedavno odobrila HAC-u mogućnost novog zaduženja u iznosu od 2,172 milijardi eura kao bi se refinancirali postojeći krediti od 1,572 milijardi, a ostatak od 600 milijuna eura uložit će se u nove dionice autoceste među kojima je i ova do Dubrovnika.

No, kad ova dionica bude završena, putnici se do Dubrovnika i naravno obratno, neće sve vrijeme voziti autocestom. Naime, autocesta trenutno završava na čvoru Metković uz spoj brzom cestom s Pločama, a do Dubrovnika će se autocesta nastaviti od čvora Doli, odnosno čvora Rudine do Osojnika, što je dionica za koju Hrvatske ceste u listopadu raspisuju natječaj za izvođača radova, piše portal Dubrovnikpress.

Inače, kompletan plan je da od čvora Metković autocesta dalje krene prema Pelješkom mostu, a zahvaljujući ovoj dionici svoj spoj na autocestu dobilo bi i područje Opuzena koje zasad također nije direktno povezano na A1. Od čvora Metković preko Opuzena do čvora Pelješac dionica je duga 18,4 kilometara. Na ovoj dionici gradit će se i gotovo tri kilometra (2.960 metara) dug most Neretva i tunel Ježevac duljine tri kilometra.

Kad autocesta dođe do čvora Pelješac, koji se, iako tako nosi ime, nalazi zapravo u dolini Neretve, spojna (brza) cesta duga 5,5 kilometara vodit će na čvor Duboka, tj. Pelješki most i dalje na brzu cestu do Stona.

Za ovu dionicu, Metković – Pelješki most, u tijeku je izrada projektne dokumentacije, a natječaj za izvođača radova očekuje se u roku od tri godine. Tom dionicom završili bi i planovi prometnog povezivanja juga autocestom, a sve bi trebalo biti gotovo do 2030. godine.

Što se tiče dionice Rudine – Osojnik za koju se očekuje natječaj i skori početak radova, ona je duga 28,6 kilometara. Ova dionica ujedno je i najteža i najskuplja za izgradnju uz brojne vijadukte i tunele od kojih će najduži, 2,37 kilometara, biti tunel Crvena greda. Prema procjenama kilometar ovog dijela autoceste koštat će oko 27 milijuna eura.

U sklopu radova na ovoj dionici izgradit će se 6,6 kilometara brze ceste koja će spojiti čvor Doli s brzom cestom od Stona prema Pelješkom mostu. Na čvoru Doli inače neće biti moguć direktni izlaz vozila na lokalne ceste te će se graditi i čvor Rudine koji će biti spojen s lokalnim cestama u Dubrovačkom primorju. U Primorju će biti još jedan spoj na autocestu preko čvora Slano. Naravno bit će potrebno izgraditi i spojnu cestu od Osojnika do samog Dubrovnika.

Iako se, s obzirom na to da prolazi teritorijem Bosne i Hercegovine ta opcija trenutno ne razmatra, nije bezvrijedno spomenuti da postoji i projekt povezivanja čvora Rudine s čvorom Metković kojim bi autocesta od Dubrovnika prema Neretvi i drugim dijelovima Hrvatske bila neprekinuta, prenosi Dubrovnikpress.