Zabava i kultura

Što Hrvati najviše piju? Likeri stabilni, ali rakija je u naletu

0

Ovo blagdansko vrijeme koje je pred nama donijet će i pregršt lijepih prigoda koje se uvijek obilježavaju s čašicom nekog dobrog pića, bilo da to popijemo čisto ili pomiješamo s nekim drugim pićima u odlične kombinacije i mikseve. Tome će pogodovati i dolazak hladnijih dana pa će trebati malo potaknuti i cirkulaciju kako bi se zgrijali iznutra.

Tom prilikom magazin JaTRGOVAC i agencija Hendal proveli si istraživanje tijekom listopada 2023. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Prema rezultatima, od ispitanih ukupno je 58% onih koji ističu da konzumiraju jaka alkoholna pića. Među njima svaki dvadeseti konzumira ova pića svakodnevno. U porastu je i broj onih koji jaka alkoholna pića piju nekoliko puta tjedno i to za 4%, na ukupno 20%, dok jednom tjedno kategoriju konzumira 18% ispitanih te je njih 6% manje. Nešto veću polovicu čine malo rjeđi konzumenti pa tako imamo 37% onih koji ova pića konzumiraju nekoliko puta mjesečno.

Likeri su stabilni na prvom mjestu što su potvrdili rastom od 2% i ukupno 37% udjela kao jako alkoholno piće koje konzumenti kategorije najčešće piju. Međutim, snažan rast bilježi rakija koja je u odnosu na ranije istraživanje porasla za 8% i sada je na 31% preferiranog udjela. Zatim slijede džin s 11% (-4%), viski s 11% (-1%), vodka sa 7% (-3%) te rum s 3% udjela.

Ukupno je 4% više onih koji jaka alkoholna pića piju čista, bez miješanja s bilo kojim drugim pićem, te ih sada ima nešto više od dvije trećine, točnije 67%. Preostala trećina konzumenata ipak voli svoje jako alkoholno piće pomiješati s nekim drugim pićem i tako zadovoljiti svoje nepce.

I dalje se najčešće pije kod kuće (svoje kuće ili kod prijatelja, rođaka i sl.), što kao svoj odgovor navodi 55% konzumenata kategorije. Daljnjih 30% najčešće pije izvan kuće (kafić, restoran i sl.), a da su im ove dvije lokacije podjednako drage kaže 15% konzumenata kategorije jakih alkoholnih pića.