Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih je 2. siječnja 2025. godine donijelo Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama koji će se primjenjivati od 7. siječnja 2025. godine. Cilj ove mjere je osigurati da djeca i učitelji tijekom nastave borave u sigurnom i zaštićenom okružju te prevencija ulaska neovlaštenih osoba u školu.
OŠ „Vladimir Nazor“ Ploče dužna je postupati po Protokolu o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama, a to su sljedeće mjere:
- Sva ulazna vrata Škole, kao i svi ostali ulazi i izlazi, bit će zaključani s vanjske strane,
tijekom cijelog radnog vremena.
U svrhu ulaska i izlaska učenika u školsku zgradu na nastavu prije početka i izlaska nakon završetka nastave, glavni ulaz bit će otključan 30 minuta prije početka nastave i 15 minuta nakon završetka nastave.
- Učenici koji imaju predsat (nulti sat), dolaze na 2.sat ili imaju nastavu i u suprotnoj smjeni u školsku zgradu će pustiti dežurni djelatnik škole 5 minuta prije početka nastave
- Učenici koji zakasne na nastavu su dužni pozvoniti na zvono na ulaznim vratima i pričekati na dežurnog djelatnika da mu otvori školsku zgradu
- učenicima nije dopušteno napuštanje školske ustanove tijekom malih odmora
- Tijekom velikog odmora, učenicima nije dopušten izlazak izvan vanjskih prostora školske ustanove. Prostor u kojem mogu provesti veliki odmor je ispred škole – između stepeništa s lijeve i desne strane ispred škole i do zgrade koja se nalazi nasuprot škole te ne smiju napuštati taj prostor.
- učenici koji ne jedu školsku užinu, trebaju je ponijeti od kuće ili ju kupiti prije nastave
- roditelji će moći ulaziti u školsku ustanovu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu putem emaila ili dogovorenog načina komunikacije te na poziv od strane školske ustanove
- roditelji koji dolaze na informativne razgovore s razrednicima obvezni su poštivati raspored primanja roditelja
- djelatnik školske ustanove zadužen za rad na ulazu obvezan je provjeriti identitet osobe koja ulazi u školsku ustanovu uvidom u osobnu iskaznicu ili drugi odgovarajući dokument s fotografijom osobe. Osobi koja to odbije, neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
- u slučaju održavanja roditeljskog sastanka, razrednik prisutne roditelje dočekuje na ulazu školske ustanove te ih ispraća nakon roditeljskog sastanka
- u slučaju sastanka raznih povjerenstava, članove dočekuje predsjednik povjerenstva
- u slučaju sastanka Vijeća roditelja djelatnik škole zadužen za to, upućuje roditelje na mjesto sastanka.
- u slučaju bilo kakvoga individualnog sastanka, djelatnik školske ustanove dužan je preuzeti stranku na ulazu te nakon sastanka ispratiti stranku iz školske ustanove
- djelatnik školske ustanove koji je zadužen za poslove nadzora ulaza u prostore školske ustanove, zbog zaštite sigurnosti, može izvršiti sigurnosne preglede:
- učenika i njihovih predmeta (odjeća, torba i dr.)
- drugih osoba koje ulaze u školsku ustanovu i njihovih predmeta (torbe i dr.).
- osobama koje ne dopuštaju obavljanje pregleda neće se dopustiti ulazak u školsku ustanovu.
- u područnim školama roditelji dolaze po rasporedu koji odrede učiteljice razredne nastave ili učiteljice engleskog i talijanskog jezika, informatike ili vjeroučitelj
- dežurstva učitelja će biti pojačana.
U Protokolu kojeg potpisuje ravnateljica Osnovne škole Vladimira Nazora u Pločama još piše da “u dogovoru s Osnivačem i ostalim nadležnim institucijama, Škola će nastaviti s povećanjem sigurnosnih mjera u našoj školi te su ove mjere podložne promjenama zbog specifičnosti lokacija objekata naše škole (matična škola, područna škola, zgrada u koju je smješten Glazbeni odjel).”