Čitatelji često vole upozoravati na neke naknade koje im se čine apsurdnima pa se tako ovih dana Jutarnjem listu javio gospodin koji je nedavno registrirao vozilo.
Prošao je cijeli proces tehničkog pregleda, prije toga platio osiguranje, a potom otišao obaviti registraciju u stanici za tehnički pregled gdje je, po plaćanju, zamijetio jednu zanimljivu stavku.
Naime, naplatili su mu “naknadu za poslove koji prethode registraciji i produženju prometne dozvole”, i to u iznosu od 6,12 eura.
“Ne znam točno na što se to odnosi, valjda je to ono kad maknu prometnu iz plastičnih korica i stave papir u printer. I to ti naplate više od šest eura”, požalio se.
Mi smo odlučili da nećemo biti lijeni pa smo malo pregledali popis naknada kod tehničkog pregleda objavljenih na stranicama Centra za vozila Hrvatske, piše Jutarnji list.
Ima ih čak 24, ovisno o vrsti vozila i tehničkog pregleda, a čak sedam ih se odnosi na administrativne poslove koji, među ostalim, uključuju i naknadu naplaćenu našem čitatelju.
Pa se tako posebno naplaćuje ovjera prometne dozvole, odjava vozila, izdavanje registarskih i izvoznih pločica, zamjena ili izdavanje nove prometne dozvole te zamjena ili izdavanje kartona tehničke ispravnosti lake prikolice.
Nas je pak zanimalo na što se točno odnosi naknada za poslove koji prethode registraciji pa smo se s nekoliko pitanja obratili Centru za vozila.
Tamo su nam pojasnili kako u stanicama za tehnički pregled ovu naknadu uzimaju kako bi provjerili je li vlasnik vozila platio prethodno potrebne naknade i obveze, a među koje, među ostalim, spadaju i preuzimanje i provjera vjerodostojnosti dokumentacije o vozilu u svrhu registracije ili produženja važenja prometne dozvole kao što su račun, strana prometna dozvola, homologacijska dokumentacija, carinska deklaracija, dokazi o uplati propisanih obveza, prometna dozvola, knjižica vozila, osobna iskaznica i drugi.
“Nakon provjere priložene dokumentacije obavezna je provjera tehničkih značajki i namjene vozila, a koje su osnova za određivanje visine propisanih obveza kao što su porez, carina, obavezno osiguranje, posebna naknada za okoliš, naknada za ceste, upravna pristojba i drugi. Ova radnja zahtijeva usporedbu tehničkih značajki vozila upisanih u priložene dokumente sa stvarnim stanjem vozila, što u stanici obavi nadzornik tehničke ispravnosti”, kazali su te dodali da se nakon provjere tehničkih značajki vozila ide u određivanje visine propisane obveze, kontrolu dokumentacije te sastavljanje izvješća.
Nas je potom zanimalo i koliko košta naljepnica kojom se dokazuje rok važenja tehničkog pregleda kao i je li u 21. stoljeću doista potrebno imati naljepnicu na šajbi vozila ili bi se taj rok mogao provjeriti i nekako drugačije?
Pojašnjavaju nam kako se takav način obilježavanja vozila nakon tehničkog pregleda koristi i u drugim europskim zemljama kao što su Češka, Njemačka, Slovačka ili Velika Britanija te da je znak potreban jer, među ostalim, sadrži i podatke o ekološkoj kategoriji vozila.
“Radi se o podacima koji podliježu različitim kontrolama u prometu, kako u Republici Hrvatskoj tako i u inozemstvu”, kažu te dodaju da se izdavanje ovog znaka naplaćuje u sklopu Odluke o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila te da ona iznosi euro i 24 centa uvećano za PDV.
“Ova naknada uključuje znak kojim se označava rok važenja tehničkog pregleda, ali i različite druge obrasce koji se koriste tijekom tehničkog pregleda kao što su zapisnik o tehničkom pregledu, zapisnik o ispitivanju ispušnih plinova, kontrolni list i drugi”, završavaju.