U nacrtu izvješća stručnog odbora koji će se naći pred Europskim parlamentom preporučuje se podjela vozačke dozvole B kategorije na kategorije B i B+, što bi značilo mnoga ograničenja i značajno financijsko opterećenje za nositelje vozačke dozvole B kategorije.
Prema Fideszovom, mađarskom zastupniku u Europskom parlamentu Andoru Deliju, odvajanje vozačke dozvole kategorije B+ od prethodno jedinstvene kategorije B značilo bi da bi europski građani morali dobiti dvije vozačke dozvole kako bi imali puna prava upravljanja osobnim vozilima. ‘To bi također udvostručilo troškove’, primijetio je, prenosi Startnews.
Podjela vozačke dozvole ‘B’kategorije podrazumijevala bi sljedeća ograničenja za nositelje vozačke dozvole ‘B’ kategorije:
– Najveća dopuštena brzina na autocestama bila bi 110 kilometara na sat;
– Masa voznih vozila ne smije biti veća od 1,8 tona;
– Vozila teška od 1,8 do 3,5 tona smjela bi voziti samo uz vozačku dozvolu B+.
‘Uvjeren sam da bi zadaća EU donositelja odluka trebala biti pomoć europskim građanima i pojednostavljenje zakonodavstva, a ne nametanje novih administrativnih i financijskih opterećenja’, istaknuo je Andor Deli, navodi se u izvješću Economxa.
Dodatno financijsko i administrativno opterećenje moglo bi pasti na vozače
Prema interesnim skupinama, to znači da bi većina sadašnjih vozača električnih automobila (koji zbog baterije često teže od 1,8 tona), ali i većih automobila i kombija, trebala dobiti novu kategoriju vozačke dozvole.
‘Ove izmjene ne uzimaju u obzir stvarne posljedice za vozačke dozvole i predstavljaju stvarnu prijetnju razvoju okoliša, odvraćajući ljude od širenja električnih vozila’, odgovorila je na nacrt Raluca Marian, IRU-ova direktorica za zagovaranje EU.
Dodatna obuka i ispiti potrebni za stjecanje vozačke dozvole kategorije B+ predstavljali bi financijski, administrativni i praktični teret sadašnjim profesionalnim vozačima i operaterima, kojima bi također bila potrebna odgovarajuća prekvalifikacija.
Odbor Europskoga parlamenta za promet i turizam raspravljao je u utorak o izmjeni zakona o cestovnom prometu koji bi mogao imati značajan utjecaj na vozače. To bi trebala biti obnova starih smjernica za vozačke dozvole 2006/126/EC, koje su usvojene u prosincu 2006. Nacrt još nije konačno odobren. Ako smjernice EU-a budu odobrene, sve države članice bit će prisiljene promijeniti postojeće propise. Međutim, jedno je već sada jasno, postojeće vozačke dozvole neće biti pogođene novim zakonodavstvom, prenose brojni EU portali, između ostalih njemački portal Bild, mađarski Index.hu.
Razlog revidirane zakonske regulative je ‘Vizija nula’ Europske unije, koja ima za cilj da se broj poginulih u prometnim nesrećama do 2050. godine što više približi nuli.
Sve su izvjesniji novi propisi
Predsjednica odbora i francuska političarka Zelenih, Karima Delli, predložila je sljedeće ključne točke u sadašnjem nacrtu:
Ograničenje brzine vožnje prema dobnoj skupini. Vozači početnici bili bi ograničeni na 90 kilometara na sat. To bi im praktički trebalo onemogućiti pretjecanja na autocestama.
Osim toga, vozači početnici morali bi ponovno polagati vozački ispit nakon prethodne probne dozvole, a Povjerenstvo je raspravljalo io mogućnosti da se vozačima početnicima zabrani vožnja noću. Vožnja će biti ograničena između ponoći i 6 sati ujutro.
Sljedeća točka odnosi se na starije vozače. Izmjenom je predviđeno da vozačka dozvola vrijedi samo sedam godina od 60. godine nadalje, pet godina od 70. godine i samo dvije godine od 80. godine života. Produženje vozačke dozvole također bi trebalo pasti na teret vozača koji bi morali sami plaćati psihološke i liječničke preglede. Na temelju pregleda Europska unija bi potom odlučila hoće li se ispit obnoviti ili ne.
Ključna točka koja izaziva dosta polemike u povjerenstvu je ograničenje težine vozila prema vozačkoj dozvoli. Sudeći prema nacrtu, ograničenje težine do 1800 kilograma trebalo bi vrijediti za sve vozačke dozvole za vozila klase B. Masu treba povezati i s najvećom dopuštenom brzinom koja bi bila ograničena na 110 kilometara na sat. Osobe koje žele voziti veća vozila moraju imati vozačku dozvolu ‘B+’.
Vozači bi to mogli dobiti tek nakon što napune 21. Predloženi zakon prvenstveno ima za cilj otežati ili čak onemogućiti osobama mlađima od 21 godine da voze velika vozila i SUV-ove, javlja Bild.Članovi još nisu odgovorili na nacrt. Nacrt će prvo biti razmatran u parlamentu, a kasnije će ga razmatrati i članice Europske unije.