IzdvojenoRegija

VRGORAC – MAKARSKA Nakon stravičnog odrona Hrvatske ceste najavile gradnju 3 tunela!

0

Kamena gromada teška oko 50 tona survala se na predio Stupica državne ceste Makarska – Vrgorac nešto prije 8 sati zbog čega je promet, do daljnjega, zatvoren u oba smjera.

Iako se na Stupicu već godinama, posebno nakon obilnih kiša, odranjaju dijelovi brda, najveći odron dogodio se krajem listopada 2010. godine kada se srušila stijena od nekoliko stotina tona, a promet je bio zatvoren sve do srpnja 2011. godine dok se nije pronašlo alternativno rješenje u vidu saniranja klizišta i probijanja manjeg tunela u duljini od 230 metara.

I otada se ništa više nije konkretno radilo, izuzev postavljanja zaštitnih mreža i redovitog održavanja.

Zbog odrona i zatvorene ceste na relaciji Makarska-Vrgorac i natrag, vrgorski gradonačelnik Mile Herceg i podgorska načelnica Petra Radić na Stupici su održali izvanrednu konferenciju za novinare na kojoj su ukazali na propuste Hrvatskih cesta kojima su se obraćali u više navrata i podsjetili na odrone iz 2022. i 2023. godine.

Međutim, sada je Jerolim Tomasović, voditelj tehničke ispostave Split Hrvatskih cesta najavio gradnju tri tunela, piše Slobodna Dalmacija.

– Pokos je bio zaštićen mrežom protiv odrona, ali jednostavno ona nije uspjela zadržati tu količinu materijala. Trenutno radimo na čišćenju lokacije i pregledu zone oko odrona, a u cilju sigurnog prometovanja Hrvatske ceste su započele postupak izrade studijsko projektne dokumentacije za rekonstrukciju ovog dijela ceste, točnije jednog i pol kilometra.

Gradit će se tri tunela za koje je već gotovo idejno rješenje i elaborat utjecaja na okoliš. U planu nabave za drugi kvartal ove godine je predviđena provedba postupka javnog natječaja za izradu glavnog i izvedbenog projekta za ishođenje potrebnih građevinskih dozvola – kazao je Tomasović dodavši da se ovoliko dugo čekalo na konkretne mjere jer upravni postupci traju duže vremena zbog Biokova kao zaštićenog područja.

Kako napominje, veliki dio ove dionice su zaštitili mrežama, ali uvijek postoji mogućnost da se dogode ovakve situacije.

Ogorčenost zbog konstantnog odranjanja kamenja na Stupici iskazao je Mile Herceg koji kaže da je više glupo pojašnjavati koliko je ova državna cesta bitna za Vrgorac i kompletnu Makarsku rivijeru.

– Koliko ljudi ovdje svakodnevno prolazi, pravo je čudo da se do sada nije dogodilo nikome ništa. Evo sada tu stojimo na cesti i nikada se ne zna kada će se ponovno dogoditi ovakav jedan odron i doista od prvog velikog odrona iz 2010. godine nema vremena za čekanje, zapravo vrijeme je prošlo.

Ranije smo upozoravali na odrone koji se posebno događaju nakon obilnih kiša i slali smo dopise, a mislimo da se može i treba napraviti nešto brže po pitanju konkretnih mjera sanacije. Za vrijeme turističke sezone ovom dionicom prometuje veliki broj autobusa prema Međugorju i ne daj Bože da se dogodi tragedija.

Odgovorne su Hrvatske ceste, a Županijska uprava za ceste Split svakodnevno radi ophodnje i održava ceste – kazao je Herceg osvrnuvši se na projekt tunela Ravča-Drvenik.

Kako kazuje, do kraja godine bi trebala biti ishodovana građevinska dozvola za navedeni tunel jer su sve studije dovršene, a projektiranje je u tijeku.

Time bi se dio prometa preusmjerio na tunel Ravča-Drvenik što bi rasteretilo Stupicu, a sada je zatvoren i tunel Sv. Ilija tako da je Stupica bila jedini bliži alternativni pravac kojim se moglo prometovati do Makarske i mjesta Rivijere.

Novi odron na Stupici samo je jedan u nizu odrona na području Općine Podgora gdje se u zadnjih mjesec dana također na dionicama državnih cesta dogodio veliki broj odrona, a zadnji je bio sinoć na šetalištu Plišivac što je potvrdila Petra Radić.

– Problematika ovih odrona nije samo to što veliki broj ljudi gravitira područjima Zabiokovlja i Makarske rivijere, već je pitanje vremena kada će netko nastradati. Evo i mi stojimo trenutno ovdje i naši su životi ugroženi. Pogledajte ovu stijenu iznad nas i recite da smo ovdje sigurni.

Stvarno bi se trebalo nešto hitno poduzeti jer su i za Stupicu prošle studije utjecaja na okoliš tako da bi se dozvole trebale ishoditi maksimalno za godinu dana jer je ovo doista prioritetan projekt.

Naglasila bih da se na ovaj problem upozoravalo novog predsjednika Uprave Hrvatskih cesta kao i sve vodeće ljude i sada je potrebna samo politička volja za odlukom da se u područje Rivijere trebaju uložiti značajna sredstva koja nisu ulagana od same izgradnje magistrale 60-ih godina prošlog stoljeća – kazala je Radić dodavši da predio Stupica više od 15 godina čeka na trajna rješenja u vidu projekata za zaobilazak kritičnih točaka kao i tunel Ravča-Drvenik.

– Žao mi je što su svi stanovnici Rivijere zakinuti za normalno prometovanje jer je zatvoren i tunel Sv. Ilija, a ugrožena je i magistrala D8 – kazala je Radić.

Više u kategoriji Izdvojeno