Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste raspisale su sedam javnih nabava za izgradnju prometnica u Hrvatskoj ukupne procijenjene vrijednost od čak 893,7 milijuna eura, među kojima je i natječaj za izgradnju dviju pod dionica autoceste prema Dubrovniku, piše Dubrovački vjesnik.
Radi se o poddionici autoceste između Metkovića i Dubrovnika, od Slanog do Mravinca u Dubrovačkom primorju koja je duga 11 i pol kilometara za koju je natječaj za izvođača otvoren do 14. veljače ove godine, te onoj od Slanog do Rudina u dužini 9 kilometara za koju je se natječaj zatvara dan prije, odnosno 13. veljače ove godine.
Procijenjena vrijednost prve poddionice iznosi 179 milijuna, a druge 201 milijun eura bez PDV-a što dionicu autoceste kroz dubrovačko područje čini najskupljom u državi.
ZAINTERESIRANI I AMERIKANCI
To potvrđuju i na web stranici Uprave za međunarodnu trgovinu SAD-a na kojoj ističu kako ti projekti imaju potencijal za američke tvrtke sa ekspertizom u inženjerstvu i projektiranju, savjetovanju, opremi za izgradnju cesta i drugim srodnim podsektorima. Pozivajući američke tvrtke da se jave na natječaje, ističu kako će se za dionicu autoceste Rudine-Doli-Dubrovnik javne nabave raspisati za svaku od tri dionice, Rudina – Slano, Slano – PUO Mravinjac i PUO Mravinjac – Osojnik. – Dionica Rudine – Osojnik u dužini od 28 kilometara najskuplja je autocesta koja će se graditi u Hrvatskoj.
Prema sadašnjim procjenama, jedan kilometar ove autoceste koštao bi oko 27 milijuna eura. Iznimno visoka cijena izgradnje uvjetovana je zahtjevnošću terena kojim će prolaziti trasa autoceste. Čak 21 kilometar ove dionice je u zgradama i tunelima. Osim toga, očekuje se ulaganje od ukupno 1,3 milijarde eura u razdoblju od 2024. do 2032. godine u izgradnju autoceste A7 Križišće-Novi Vinodolski-Žuta Lokva i autoceste A1, dionica Metković-Pelješki most-Čvor Doli-Dubrovnik – stoji na web stranici Uprave za međunarodnu trgovinu SAD-a.
Naime, na dionici između Dola i Dubrovnika projektirano je čak 30 objekata i to 10 vijadukata, 3 nadvožnjaka, 8 podvožnjaka i 9 tunela, od kojih će najduži biti Crvena Greda od 2.425 metara. Izgraditi će se i četiri pristupna čvora od kojih jedan prema Dolima i Pelješkoj cesti te drugi do Slanog, 4 cestarska prolaza te dva odmorišta, jedno u Mravinjacu i drugo iznad Dubrovnika.
Plan je da kompletna dionica kroz Dubrovačko-neretvansku županiju bude dovršena do 2030. godine.
Da prepreka za početak gradnje nema, potvrdio je u više navrata i Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić. – Zahvaljujući razumijevanju ove Vlade i njezinom pristupu tom problemu,, donesena je konačna odluka na državnoj razini o realizaciji autoceste prema našem Prostornom planu, dakle kroz dolinu Neretve i Dubrovačko primorje. To je potvrđeno još 2019. godine kada je Vlada održala sjednicu u Dubrovniku, no sada osim izrade studija izvodljivosti i utjecaja na okoliš, ići će se i u konkretnu realizaciju tog projekta.
Vlada je naime donijela i odluku o financiranju nastavak gradnja autoceste od Ploča. Radi se o dionici u Dubrovačkom primorju, od Zaton Dola do Mravinjca jer za nju vrijedi postojeća lokacijska dozvola te očekujemo da će se početi graditi u idućoj godini. Za ostale dionice, posebice onu kroz dolinu Neretve treba dovršiti potrebne studije i projektiranje – kazao je za Dubrovački vjesnik župan Dobroslavić dodajući kako i trasa autoceste do Osojnika postoji u Prostornim planovima. – No za nju je potrebno napraviti još jednu, dodatnu studiju jer se nalazi u posebnoj ekološkoj zoni. Čim ta studija bude gotova, raspisat će se javna nabava za radove te će i ona vrlo brzo ići u realizaciju- istaknuo je Dobroslavić, prenosi Dubrovački vjesnik.
Naslovna foto: Jure Divić