Svake turističke sezone potresu nas vijesti o prometnim nesrećama na Jadranskoj magistrali.
U proteklih nekoliko dana došlo je do čak dvije nesreće u kojima su sudjelovali turisti iz susjednih država, piše Dubrovački Dnevnik.
U kolovozu su izgubljena čak dva mlada života. Do nesreća dolazi ili zbog prebrze vožnje ili umora. Građani apeliraju na promjene i odgovorno ponašanje u prometu.
Početkom kolovoza u mjestu Baćina poginuo je 28-godišnjak iz BiH. Do nesreće je došlo kada je državljanin Kosova izgubio nadzor nad automobilom zbog prebrze vožnje i udario u zaustavljenog mladića ubivši ga na mjestu.
Sredinom je kolovoza, nekoliko dana kasnije, pak došlo do nesreće u blizini Orašca u kojoj je poginulo dijete, a ozlijeđeno je bilo ukupno šest osoba. Do nesreće je došlo u ranim jutarnjim satima kada je vozilo talijanskih oznaka prešlo u suprotnu traku izazvavši lančani sudar.
U nesrećama većinom sudjeluju strani turisti koji su već umorni od puta ili su u prevelikoj žurbi, stoga lokalno stanovništvo apelira da se uvede sustav koji bi ovakve tragedije spriječio.
Predlažu vinjete koje bi bile puno skuplje u noćnim satima kako bi odvratile putnike od vožnje noću, a neki idu toliko daleko pa predlažu uvođenje obveze zaustavljanja i jednog noćenja za one koji jug zemlje koriste kao tranzit.
Iz Udruge Sigurnost u prometu Dubrovnik poručuju kako ‘umor i pospanost nerijetko dovode do tragedije’ te ističu da na sigurnosti ne treba štedjeti, već na kolnike ugrađivati središnju zvučnu vibrirajuću traku, koja bi u slučaju da vozač zaspe i skrene u suprotnu traku bučila i vibrirala. Navode i kako bi na državnim cestama trebalo povećati vidnost policije kroz selektivni nadzor vozila i vozača.
‘Posljedica vozačkog umora je mikro-san. On traje kratko i ta epizoda od tek djelića sekunde pa do trideset sekundi može rezultirati nesrećom. Osim toga, osoba obično i nije svjesna da je zaspala pa pomisli kako su joj na trenutak samo misli odlutale’, upozoravaju.
Navode i kako je jako teško zapravo utvrditi je li umor izazvao prometnu nesreću jer vozači rijetko priznaju krivnju, s druge strane sudar ih razbudi pa više nema tragova pospanosti.
‘Često su to teže prometne nesreće u kojima se nerijetko dogodi da vozač pogine, često sudjeluje samo jedno vozilo i jedan vozač, često je izlijetanje vozila s ceste, ne postoje nikakvi tragovi kočenja ili bilo kakvi drugi tragovi koji bi sugerirali da je vozač pokušao izbjeći sudar’, naveli su iz Udruge.
Nažalost, nema načina za prevenciju vozačkog umora, osim da se osoba prije puta naspava.
‘S napretkom tehnologije pojavljuju se i razni uređaji koji alarmiraju vozača kada dođe do promjene u vožnji. Jedan od načina prevencije je i projekt Udruge Sigurnost u prometu ‘Ako si umoran, zaustavi se’, koji je implementiran 2016. godine, a pokazao je izvrsne rezultate’, zaključili su u odgovoru iz Udruge Sigurnost u prometu Dubrovnik.