Crna kronikaIzdvojeno

GDJE JE “CRNA KUTIJA”? Albanka se s dečkom utrkivala u svom skupocjenom BMW-u, što je nakon nesreće uzeto iz auta?

0

Po dovršetku pravosudne istrage i podizanju optužnice, ročište albanskoj državljanki Klevisi Ymeri, optuženoj za izazivanje prometne nesreće u kojoj su 9. travnja oko 20.30 sati na predjelu Ratac smrtno stradali brat i sestra Katarina i Stjepan Đerek, zakazano je za 10. rujna, piše Dubrovački vjesnik.

Poginuli brat i sestra Đerek

Tad će se pred licem pravde, u sudnici dubrovačkog Općinskog suda, naći 29-godišnja vozačica koja je kobne noći upravljala luksuznim vozilom BMW XM slovačkih registracija. Sirovi jezik pravne struke navodi kako je djevojka, “lakomisleno smatrajući kako takvom vožnjom neće ugroziti sigurnost ostalih sudionika u prometu… pretječući, prednjim dijelom svog vozila udarila u desni bočni dio osobnog vozila makarskih registracija koje je dolazilo iz suprotnog smjera te time izazvala prometnu nesreću u kojoj su višestruke teške tjelesne ozljede zadobili i uslijed kojih su preminuli brat i sestra Stjepan (21) i Katarina (19) Đerek iz Gradca kod Ploča.

Nakon prometne nesreće ovako izgleda Golf u kojem su bili Stjepan i Katarina Đerek

Zbog načina počinjenja kaznenog djela u prometu, odnosno potpuno neopreznog pretjecanja te izazivanja prometne nesreće, pri čemu je iskazala izrazitu nepažnju i bezobzirnost u vožnji te posljedično smrtno stradavanje dvoje mladih, kao i zbog opasnosti od bijega i mogućnosti da bi, ako ostane na slobodi, mogla ponoviti isto ili slično kazneno djelo, sudac istrage je prihvatio prijedlog dubrovačkog Općinskog državnog odvjetništva i Albanki odredio istražni zatvor. Naime, Republika Albanija nije članica Europske Unije niti je obiteljski ili poslovno vezana za Republiku Hrvatsku te stoga postoji realna opasnost od bijega i potonje nedostupnosti hrvatskim pravosudnim tijelima. Podsjetimo, u krvi vozačice nisu pronađeni tragovi alkohola, a Ymeri je uhićena odmah po puštanju iz dubrovačke bolnice te joj je u trajanju od 30 dana određen istražni zatvor koji je u međuvremenu produljivan.

Općinski sud je prvotno odlučio da se Ymeri može uvjetno, uz uplatu jamčevine u visini 70 tisuća eura pustiti na slobodu i tako dočekati sudsku raspravu. No, pod nazivom “Pravda za Katu i Stipu” na Jadranskoj magistrali kod Ploča te ispred zgrade suda u Dubrovniku uslijedili su vrlo emotivni i posjećeni prosvjedi rodbine i prijatelja poginulih Katarine i Stjepana Đerek. Zahvaljujući društvenim mrežama, prosvjedi su naišli na golemi odjek, a uz “pravosudno povuci – potegni” za mladu je Albanku na kraju odlučeno da do daljnjeg ostaje u pritvoru. Recimo i to kako joj zbog počinjenog kaznenog djela izazivanja prometne nesreće iz nehaja prijeti vremenska kazna u rasponu od jedne do osam godina zatvora.

Što je uzeo?

Doznali smo da je do nesreće došlo tijekom Klevisinog utrkivanja s vozilom u kojem su bili njezin dečko i njegov prijatelj. Prema našim neslužbenim spoznajama, Ymeri je u trenutku nesreće pokušala sustići to vozilo. No, došlo je do tragedije. Na magistrali se nakon nesreće, navodno, zaustavilo vozilo koje je Albanka pokušala sustići, da bi potom izašao jedan muškarac (ne znamo sa sigurnošću je li to bio vozač ili suputnik) te prišao njezinom vozilu. Izvor Dubrovačkog vjesnika tvrdi kako je muškarac nešto uzeo iz njezina vozila i vratio se ponovno u svoje! Tijekom sudskog kaznenog postupka koji će, nedvojbeno, izazvati golemo zanimanje javnosti, bit će saslušan i očevidac prometne nesreće. To je vozač iz Solina koji je upravljao vozilom splitskih registracija i vidio cijeli tijek nesreće dok je osumnjičenica pretjecala njegovo vozilo. Uspjeli smo doznati i tko je izabrani sudski vještak koji je obavio vještačenje nesreće na Ratcu. Vještak je potvrdio svoj angažman, ali je zbog obveze čuvanja profesionalne tajne i sudskog postupka uopće, pojasnio kako sa svoji9m imenom i s rezultatima vještačenja ne smije ići u javnost:

– Vezan sam profesionalnom tajnom i zasad ni jedan detalj niti bilo što ne mogu javno izreći. O postojanju vozila koje se kretalo ispred vozila okrivljenice imam posredne spoznaje jer sam proučio spis. No, u spisu su o tom vozilu samo navedene službene zabilješke koje kod svog vještačenja nisam smio koristiti! Predstojeća će rasprava biti održana 10.rujna, a ja ću video-linkom odgovarati na pitanja suca, državnog odvjetnika i branitelja optuženice – rekao je vještak.

Previdjeli EDR?

Kad se vještaku ukazalo na činjenicu da je vozilo Klevise Ymeri imalo hibridni pogon i da je već posjedovalo EDR- elektronički uređaj (“Event Data Recorder” koji, kako to piše revija HAK, bilježi određene podatke u vozilu prije, tijekom i nakon nesreće te može pomoći u analizi nesreća), a taj je uređaj poznat i kao “automobilska crna kutija” i prema EU-odredbi se od 7.srpnja mora ugraditi u sva novoproizvedena vozila, vještak je kazao kako “crna kutija” nije vještačena. Na upit zašto crna kutija ipak nije vještačena radi davanja preciznijeg vještva, rečeno je kako je primarni razlog to što ekipa koja je obavljala očevid nije znala da je u vozilu ugrađena “crna kutija”:

– Osobno ne znam što je tamo zapisano jer kutija nije izvađena niti su mi u fazi vještačenja predočeni parametri koji bi možda bili očitani iz crne kutije. Koliko mi je poznato, nitko je nije otvarao niti iz nje uzimao podatke pa u spisu ne postoje podaci o tome. Inače, dosad sam već radio vještva temeljem podataka iz crne kutije i ti su mi podaci pomogli za detaljnije vještvo. Te je podatke moguće i naknadno vještačiti i uvrstiti u vještvo ali, naravno, uz uvjet da vozilo nakon prometne nesreće nije uništavano ili na njemu nešto rađeno.

Više u kategoriji Crna kronika