U Centru za kontrolu sigurnosti prometa u Zaradežu u tijeku je testiranje kandidata za izbor novih pripadnika profesionalne vatrogasne postrojbe koja će brinuti o sigurnosti sudionika prometa na pristupnim cestama Pelješkom mostu. U spomenutu je postrojbu već primljeno 15 od ukupno 24 vatrogasca kojima će zapovijedati Niko Bulum,piše Dubrovački vjesnik.
Uskoro će se odrediti i vođe smjena za dvije dionice ceste koja je rizičnija od drugih jer su svi tuneli na njoj dvosmjerni. Zaposleni vatrogasci već dežuraju upravo u Zaradežu, a drugi dio postrojbe preuzet će ispostavu kod tunela Supava.
ODREĐENO NA TRI GODINE
– Nakon otvaranja pristupnih cesta od Pelješkog mosta do Zaton Dola u tijeku je osnivanje vatrogasne postrojbe. Iako su na autocestama tuneli jednosmjerni te je stoga i manji rizik, ipak se događaju incidenti za koje je ovdje veća mogućnost. Posebno nakon puštanja kompletnog prometa za sve vrste vozila, zbog čega je i veća mogućnost sudara ili požara. Većina budućih članova nove postrojbe su iz DVD-a s područja poluotoka Pelješca i doline Neretve, odnosno iz Javnih vatrogasnih postrojbi Metković i Ploče. To su ljudi koji gravitiraju ovim cestama, a bitna je upravo ta blizina kako bi se mogli promptno javiti na intervenciju. Danas se testira 17 ljudi, pismeno i usmeno, nakon čega slijede razgovor i provjera fizičke spremnosti – rekao je za Dubrovački, županijski vatrogasni zapovjednik Stjepan Simović i potvrdio da se prijam u Vatrogasnu postrojbu Hrvatskih autocesta obavlja na određeno vrijeme, ali će na razini države imati zajedničku koordinaciju.
Testiranju je nazočio i zapovjednik vatrogasne postrojbe Hrvatskih autocesta Milan Ročak koji je potvrdio kako su zbog nužnosti vatrogasne djelatnosti na brzoj Pelješkoj cesti gdje Hrvatske ceste upravljaju s četiri tunela te Pelješkim i mostom Ston, sklopile s HAC-om i Vatrogasnom postrojbom HAC-a ugovor:
– Pred otvaranje Pelješkog mosta lani smo ustrojili novu vatrogasnu postaju na Pelješcu u mjestu Zaradež. Do otvaranja dionice Prapratno- Doli s 15 ljudi smo pokrivali samo dio pristupnih cesta. Nakon otvaranja nove dionice javila se potreba zapošljavanja još devet ljudi te će ova postrojba s zapovjednikom brojiti 24 vatrogasca. Inače, Hrvatske autoceste sve kadrove, a ne samo vatrogasce, zapošljavaju prvo na određeno vrijeme najviše na razdoblje od tri godine, uz probni rad od tri do pet mjeseci, što ovisi o radnom mjestu. Takav je postojeći zakonski okvir, ali će po isteku tog roka svi koji zadovolje biti primljeni za stalno. Nikad se nije dogodilo da oni koji su zadovoljili uvjete i pokazali se kao dobri, a to vrijedi i za vatrogasce, da nisu primljeni na neodređeno. Inače, Vatrogasna postrojba Hrvatskih autocesta je davno osnovana i ustrojena je od postaja i ispostava. Imamo ukupno 11 ustrojbenih jedinica – rekao je Ročak i istaknuo prioritete kod prevencije:
– Iznimno nam je važno što smo smješteni uz sam Operativni centar Zaradeže koji nadzire promet u tunelima. Stoga će naš izlazak na intervenciju, temeljem dojave, primjerice u tunel Debeli brijeg, biti maksimalno za samo jedan minut! Uz to, naša postrojba jamči maksimalnu vatrogasnu sigurnost 24 sata kroz 365 dana godišnje.
ZAJEDNO PIJEMO KAVU
Vrijedi naglasiti kako će vatrogasci u novoj postrojbi imati skoro duple plaće. Naime, u dosadašnjim su postrojbama mjesečno primali oko 800 eura, dok im HAC jamči plaće i do 1.600 eura! Odlazak dijela iskusnih vatrogasaca iz profesionalnih postrojbi u novu postrojbu Hrvatskih autocesta u dolini Neretve je rezultirao i lokalnim politikantskim prepucavanjima. Međutim, i vatrogasci i vodstvo neretvanskih postrojbi ističu kako ih nitko nije ni tjerao niti otjerao. Naglašava to i zapovjednik JVP Metković Jure Pilj:
– Odlazak dijela kolega na nova radna mjesta u novu postrojbu nije utjecao na našu pripravnost. Taj smo odlazak premostili dobrom organizacijom i zapošljavanjem novih ljudi, većinom iz DVD Vid koji se ističe aktivnim radom. Sad smo popunjeni, ali naglašavam da kolege nisu otišle istodobno, nego u razdoblju od rujna do prosinca. Nitko ih nije potjerao nego su zbog puno boljih uvjeta otišli u novu sredinu ali i danas navrate te zajedno popijemo kavu. Mi radimo normalno, a među nama su izvrsni odnosi i dobro surađujemo. Važno je reći kako je donesen novi pravilnik prema kojem do prosinca sve vatrogasne postrojbe moraju uskladiti djelovanje, a s plaćom od siječnja značajno će i njima porasti primanja- ističe Pilj kojiosobno nije razmišljao o prelasku na novo, znatno bolje plaćeno mjesto.
Njegov kolega i dojučerašnji zapovjednik JVP Ploče Eduard Barbir ipak se odlučio na taj korak te je nakon punih 28 godina profesionalnih izazova u dolini Neretve napustio postrojbu i otišao za voditelja smjene vatrogasne postrojbe HAC-a na Pelješcu. Hijerarhijski je radno mjesto voditelja smjene zapravo dvije razine ispod onog na kojem je bio, o čemu nam je Barbir rekao:
– Tijekom godina profesionalnog vatrogastva na dužnosti zapovjednika JVP Ploče bio sam u dva mandata, ukupno devet godina. Kao voditelju smjene ovo mi je novi profesionalni izazov i šansa da se dokažem. Najvažnije će biti da svi sudionici prometa budu sigurni dok se voze prometnicom koja je cestovna žila-kucavica krajnjeg juga Hrvatske. Zadovoljan sam jer cestu “pokrivaju” iskusni profesionalni vatrogasci, a uz izazov pred kojim se nalazim valja reći da nije za odbaciti ni znatno veća plaća i bolji radni uvjeti – zaključuje sugovornik.