Ideja o izgradnji brze ceste Ravča – Drvenik koja bi spajala Dalmatinsku zagoru i zapadnu Hercegovinu s makarskom rivijerom i obližnjim otocima, postoji desetljećima. Ovaj put ipak je svrstana među prioritete u iduće četiri godine, javlja HRT. Država nikada nije imala novca za dva tunela kroz Biokovo na samo 30-ak kilometara udaljenosti, no dostupnost europskog novca iznova aktualizira priču.
Još od Austro-ugarske stanovnici Vrgoračkog kraja, Makarske rivijere, zapadne Hercegovine pa i otoka Hvara sanjaju svoju brzu cestu kroz Biokovo, točnije Rilić kao dio planinskog masiva.
Mali mosta iznad auto-ceste pokraj Ravče, početak je budućeg prometnog pravca koji kroz Biokovo vodi do Drvenika na Makarskoj rivijeri.
Puno se Vlada mijenjalo, kao i obećanja, bilo je i prosvjeda, no sada su u Hrvatskim cestama pokrenuli priču s mrtve točke – nešto je i potpisano. Točnije, ugovor o projektiranju s ishođenjem građevinske dozvole, a u tijeku je i javna rasprava o studiju utjecaja na okoliš.
– Taj ugovor je potpisan, vidio sam ga osobno, a mogu reći da je to prvi put da je ta spojna cesta dobila sve građevinske dozvole, što znamo da je nekakav preduvjet da bi uopće počeli razgovarati o radovima, a ne ih otvarat nasumično pred svake izbore, rekao je Mile Herceg, gradonačelnik Vrgorca.
Dožupan splitsko-dalmatinski nam kaže kako je brza cesta Ravča-Drvenik napokon ušla u prioritete.
– Planirano je nekih 9,5 kilometara računske brzine 80 kilometara na sat, s četiri tunela od Ravče do Drvenika, a već je obavljena rekonstrukcija luke u Sućurju i studija utjecana na okoliš Poljica-Sućuraj, izjavio je Ante Šošić, dožupan splitsko – dalmatinski.
Najduži tunel kroz planinski masiv trebao bi biti dug 2,7 kilometara, a probijat će se još tri manja. Veliki projekt izvukao bi turistički Gradac i taj dio Makarske rivijere iz prometne izoliranosti.
– Mi smo svojevrsno slijepo crijevo prometno i taj tunel ne znači samo nama, znači Vrgorskoj krajini, Zapadnoj Hercegovini, južnom dijelu Hvara, poručio je Matko Burić, načelnik općine Gradac.
U kasnijoj fazi sadašnja tijesna luka u Drveniku izmjestila bi se zapadnije prema Makarskoj. Novi prometni pravac oslanjao bi se na koridor 5C, rasteretio i ljeti zagušenu splitsku trajektnu luku na putu prema otocima. Prema posljednjim procjenama, priča je to teška više od 100 milijuna eura, ponajviše europskog novca, prenosi HRT.