Dana 24. travnja 1992. na tromeđi Poneretvlja i Hercegovine oborena su dva zrakoplova JNA. No za hrvatsku obranu bila je to tek djelomična zadovoljština nakon zločina koje su na tom području počinili zrakoplovi JNA.
Najkrvaviji napad zbio se 21. travnja, kada su zrakoplovi prvo izveli niz udara kasetnim bombama na području zapadne Hercegovine. Bombardirani su: Čapljina, Ljubuški, Čitluk, Grude, Široki Brijeg, a potpuno nenadano i Metković, gdje uopće nije bila oglašena zračna opasnosti. Zrakoplovi su bombama, tzv. krmačama gađali isključivo civilne ciljeve, pri čemu su poginule tri žene, a deset osoba je ranjeno. Zračni napadi nastavili su se, ali ne bez posljedica.
Već 23. travnja srušen je prvi zrakoplov “Jastreb 21“. Pilot Goran Pantić priveden je nakon toga u Čapljinu, a potom odveden u Metković, gdje su ga ogorčeni građani suočili sa zastrašujućim učinkom djelovanja zrakoplova na civilne ciljeve. 24. travnja srušen je “G-4 Super Galeb“, ponos zrakoplovne moći JNA. Tog dana dva su zrakoplova “G-4“ raketama gađala neumsko zaleđe krećući se prema Metkoviću preko planine Žaba.
Pripadnici 1. brigade “Tigrova” i Protuzračne obrane Ploče oborili su raketama zrakoplov koji je ponovno krenuo u napad, a drugi “Super Galeb“ se unatoč žestokoj paljbi ipak vratio u bazu. Srušenim je zrakoplovom upravljao potpukovnik Nikolaj Đerfi, po nacionalnosti Mađar, koji se, nakon što je zrakoplov pogođen, katapultirao. Njegov padobran probušila je vatra sa zemlje pa se stoga nije uspio prizemljiti na položaje srpskih snaga.
Istog dana oboren je još jedan “Jastreb“. Njime je vjerojatno upravljao Branko Gavrić, koji je uspio pobjeći na srpsku stranu. Zanimljivo, iako se znaju imena pilota koji su u travnju i svibnju 1992. izvodili borbene letove, za zločine počinjene nad civilnim ciljevima Metkovića nitko nije kazneno odgovarao.
Izvor: HRT