Hrvatima je prekipjelo. Trgovački lanci kao pomahnitali dižu cijene, a hrvatske plaće taj standard ne prate. Pa ti preživi. Sve je krenulo s telećim vratom kada je na poznatoj platformi Halo, inspektore objavljeno kako je ovaj proizvod u samo tri mjeseca poskupio 43 posto. I tako su Hrvati krenuli u bojkot na mesnice, a zatim se društvenim mrežama proširila poruka kojom se poziva na zajednički bojkot kako bi se trgovcima poslala poruka nezadovoljstva.
Poziv na bojkot 24.siječnja naišao je na velik odaziv građana, a na taj dan u trgovinama, trgovačkim lancima i benzinskim crpkama u Hrvatskoj je izdano 3.097.636 računa u trgovini. U trgovinama se potrošilo više od 52 milijuna eura, što je gotovo 34 milijuna manje nego dan ranije kad se potrošilo 85,7 milijuna eura. No, građani su shvatili da se mnogo promjene neće dogoditi samo zbog jednog dana, pa su odlučili proširiti akciju bojkota i na 31. siječnja.
Iz podatka Porezne uprave vidljivo je da je broj računa u petak 31.01.2025. na dan bojkota trgovina u odnosu na petak 24.01.2025. također na dan bojkota veći za 20% dok je iznos računa također veći za 19%. Nadalje, u petak 31.01.2025. na dan bojkota u odnosu na petak 17.01.2025. broj računa je manji za 32% dok je iznos računa također manji za 44%.
Među velikim prehrambenim lancima, na meti se našao i popularni dm za koji su kupci primijetili da drži više cijene nego u Njemačkoj. Stoga se ekipa portala Dalmacija danas i sama odlučila uvjeriti o kakvoj razlici u cijenama se radi.
Proizvodi u hrvatskom dm-u skuplji nego u Njemačkoj
Najizraženije su razlike u cijenama kod proizvoda higijenu i sredstva za čišćenje.
Primjerice, cijene Colgate paste za zube u Hrvatskoj se kreću od 2,10 do čak 5,75 eura. U Njemačkoj se cijene istih ovih proizvoda kreću od 0,95 do 3,95 eura.

Colgate – dm Njemačka

Colgate – dm Hrvatska
Garnier šampon za kosu košta u hrvatskom dm-u 3,84 eura, dok je u njemačkom cijena 2,75 eura.

Garnier – dm Njemačka

Garnier – dm Hrvatska
Razlika u cijeni Palmolive kupke za tuširanje ipak nije toliko drastična, ali ipak u Njemačkoj ovi proizvodi koštaju 1,25 eura, a u Hrvatskoj 1,98 eura. Balea Sensitive tekući sapun u Hrvatskoj ćete platiti 0,95 eura, dok mu je u Njemačkoj cijena 0,65 eura.

Balea – dm Njemačka

Balea – dm Hrvatska
Kada je riječ o proizvodima za čišćenje, situacija je slična. Finsh tablete za perilicu posuđa od 94 komada koštaju 18,95 eura u Hrvatskoj. U Njemačkoj iste te tablete od 120 komada koštaju 13,95 eura. Cijena Denkmit, deterdženta za ručno pranje suđa u Njemačkoj iznosi 0,95 eura dok mu je kod nas cijena 1,55 eura. Ariel prašak za rublje u hrvatskom dm-u ćete platiti 32,95 eura. U Njemačkoj mu je cijena 19,95 eura. Zewa toaletni papir u Hrvatskoj košta 7,95 eura, a u Njemačkoj 6,75 eura.

Zewa – dm Njemačka

Zewa – dm Hrvatska
„Kako je ovo moguće?!“
„Neugodno sam iznenađena razlikom u cijenama. Na nedavnom putovanju usporedila sam cijene istih artikala – od kozmetike do kućnih potrepština – i razlika je zapanjujuća. Na primjer, određeni šampon koji u Njemačkoj košta 2,50 eura, kod nas stoji gotovo 4 eura!
Kako je moguće da u zemlji s nižim prosječnim plaćama plaćamo skuplje proizvode istog lanca? Ovo nije normalno“, ljutito nam komentira čitateljica.
Zašto je to tako?
Stručnjaci ovu razliku u cijenama objašnjavaju kako se relativna povoljnost DM-a u Njemačkoj vjerojatno može objasniti učinkovitijim logističkim lancem, nižim relativnim troškovima distribucije te strukturnim značajkama njemačkog tržišta, koje odlikuju veći prometi i snažna konkurencija.
HNB je 31. listopada 2024. prikupio cijene svih artikala s internetskih stranica prodavaonica dm-a u Hrvatskoj, Njemačkoj, Italiji, Austriji i Sloveniji. Dio asortimana je identičan u svim zemljama pa su uspoređivane cijene istih proizvoda. Od ukupno 15.560 proizvoda ponuđenih u hrvatskom dm-u, u njemačkom je pronađeno 4.370 istih artikala, u talijanskom 3.308, u austrijskom 4.801, a u slovenskom 6.389.
Od 4.370 istih artikala u njemačkom i hrvatskom dm-u, 3.252 proizvoda su bila skuplja u Hrvatskoj, 334 imaju istu cijenu, dok su 784 proizvoda jeftinija. U odnosu na Italiju, zabilježen je 731 artikl koji je skuplji u Hrvatskoj. Cijene u Njemačkoj su u prosjeku za 18,3 posto manje nego u Italiji, za 13,9 posto manje nego u Austriji i za 12,1 posto manje nego u Sloveniji.
Analitičari smatraju da na niže cijene u Njemačkoj utječe i gustoća naseljenosti. U Njemačkoj na 100.000 stanovnika prosječno dolazi oko 2,5 poslovnica dm-a, a u Hrvatskoj oko 4,5. Ističu i da razlike u PDV-u pridonose povoljnijim cijenama jer opća stopa PDV-a u Njemačkoj iznosi 19 posto, a u Hrvatskoj 25 posto.
Baš zbog toga dm se našao na potrošačkom buntu. Provjerili smo kakve su cijene prethodno spomenutih proizvoda u drugim drogerijama.
Müller
Colgate pasta za zube u Müllera košta između 3,19 i 5,30 eura što se ipak povoljnije za koji cent može naći nego u dm-u.
Palmolive kupka je nešto skuplja, košta 2,38 eura. Također i Garnier šampon za kosu je nešto jeftiniji, cijena mu je 3,17 eura.
Ariel prašak u Mulleru košta 31,99 eura. Cijena Finish tableta za perilicu posuđa je jednaka kao i u dm-u, dok je Zewa toaletni papir najjeftiniji – 5,99 eura.
Bipa
U Bipi su pak cijene paste za zube spomenute marke oko 3,20 eura, do smo čak na akciji zatekli duplo pakiranje za 3,70 eura. Palmolive kupka za tuširanje košta 2,99 eura, dok je u Bipi cijena Garnier šampona za kosu 3,35 eura.
Cijena Finish tableta za pranje posuđa od 110 komada je 31,90 eura. Ariel prašak ćete u Bipi platiti 17,40 eura, a Zewa toaletni papir na akciji možete pronaći za čak 2,80 eura, piše Dalmacija danas.