IzdvojenoPolitika i gospodarstvo

“Rekli su da je gužva i da neću dobiti rodiljnu naknadu”. HZZO: Imamo novi sustav

0

Redakciji Indexa javila se čitateljica koja kaže da joj nije isplaćena rodiljna naknada za srpanj te da će joj naknada sjesti tek idući mjesec.

Kada se obratila Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) s pitanjem zašto nije dobila naknadu na koju ima pravo, rečeno joj je ju novi sustav nije prebacio u razred roditeljskih naknada. Žena tvrdi da nije jedina mama kojoj se to dogodilo.

“Istražite kako djeluje naš HZZO sustav za žene koje su rodile i kako nas to točno naša država potiče da stvaramo djecu! Meni osobno nije isplaćena roditeljska naknada za drugih 6 mjeseci djetetova života, na koju imam potpuno pravo uz rješenje koje sam dobila. U grupi na Facebooku otkrila sam da još nekolicini mama također nije isplaćeno.

HZZO me telefonski obavijestio da neću dobiti naknadu odnosno svoju plaću za mjesec srpanj, jer eto ‘njima je gužva’, ‘bili su godišnji odmori’ i da su uveli neki novi sustav koji me nije prebacio u razred roditeljskih naknada (obzirom da sam do sada dobivala uplate za prvih 6 mjeseci djetetova života). Te da će mi idući mjesec biti isplaćena naknada u dva navrata.

Ja ću svoju naknadu dobiti tek oko 15. ili 20. rujna! Pisanog traga naravno nema unatoč hrpi mailova kojih sam poslala. Ono što mene zanima je da se radi o samohranoj majci kojoj je roditeljska naknada, odnosno njezin porodiljni, jedini izvor prihoda (jer realno ti novci su naša plaća), s čim bi takva majka kupila pelene svom djetetu! A za ostale potrepštine da ne spominjem!”, navodi čitateljica Indexa.

HZZO: Neočekivana kašnjenja dogodila su se zbog novog sustava

Pitali su HZZO što se dogodilo te kasne li isplate porodiljnih naknada pojedinim korisnicima zbog novog sustava. Potvrdili su nam da su se kašnjenja zaista dogodila zbog novog sustava te da očekuju da takvih situacija više neće biti.

“Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) nedavno je implementirao novi informatički sustav eHZZO s ciljem poboljšanja funkcionalnosti procesa i povećanja sigurnosti podataka i komunikacijskih kanala, zbog zastarjelosti poslovnog informatičkog sustava koji je bio iz 1994 godine.

Unatoč dugotrajnim pripremama, bilo je potrebno obaviti dodatne kontrole, podešavanja i prilagodbe novog sustava postojećim procesima, što je uzrokovalo neočekivana kašnjenja isplata pojedinim korisnicima. Nakon prvih mjeseci rada novog sustava (prvi obračuni, obrade, isplate), u narednom periodu ne očekujemo više ovakve situacije.

Ukoliko pojedini korisnici ne dobiju redovitu isplatu pojedine naknade, HZZO odmah po saznanju rješava takve situacije pa molimo da se sa svojim podacima izravno obrate HZZO-u.

Napominjemo kako je prijelaz na novi informatički sustav bio neophodan i važan za HZZO jer omogućava lakše komunikacije prema vanjskim korisnicima, osigurava visoku dostupnost podataka nužnih za poslovno upravljanje i izvješćivanje, omogućava digitalnu razmjenu podataka s nacionalnim i međunarodnim institucijama te interoperabilnost na svim razinama”, odgovorili su iz HZZO-a za Index.

Više u kategoriji Izdvojeno