IzdvojenoPolitika i gospodarstvo

Krstičević opleo po Butkoviću: ‘Otvara svaki manji most, podvožnjak, vijadukt, a sada ga nema nekoliko dana i izbjegava dati intervju’

0

O problemima u Jadroliniji danas su u prostorijama SDP-a u Splitu govorili saborska zastupnica i potpredsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu Ivana Marković te saborski zastupnik Mišo Krstičević.

“Sazvali smo presicu da upozorimo na stanje u državnoj tvrtki Jadrolinija, prvenstveno na strateško upravljanje unutar Jadrolinije, a to se odnosi na upravljanje i kupnju neadekvatnih starih brodova na što upozoravaju struka i sindikati već dugi niz mjeseci.

Naravno, prije svega želim izraziti saučešće obiteljima poginulih pomoraca, posadi Lastova, svim zaposlenicima Jadrolinije. Zaista je ovo jedna strašna tragedija, a želim dati potporu svim zaposlenicima u lukama diljem Hrvatske, mornarima, svima onima koji rade na brodovima jer su iznijeli najveći dio sezone i turizma.

Temeljno pitanje koje se danas postavlja jest – Zašto se Jadrolinijom upravlja na ovakav način? Zašto se kupuju stari i dotrajali brodovi koji bi trebali ići u mirovinu, a ne dolaziti u Hrvatsku kao novi brodovi? Zašto se kupuju brodovi suprotno mišljenju struke, suprotno registru hrvatskog brodara koji daje preporuku da se ne kupi? Kolike su cijene te nabave, koliko se novaca troši za remont? – To su pitanja koja su legitimna, koja se odnose na strateško upravljanje tvrtke. Postavila sam ih ministru još u srpnju, prije ove nesreće i tu očekujem odgovor”, kazala je Marković, prenosi Dalmacija danas.

Oliver i Sv. Duje

Dotakla se brodova Oliver i Sv. Duje.

“Kao primjer bi navela dva stara broda, to su Sv. Duje i Oliver. To su najplastičniji primjeri. Kod Olivera je struka upozoravala da nije adekvatan, da ima dosta nedostataka, imali smo priliku vidjeti ovo ljeto da je plutao po kanalu. Srećom, bilo je ljeto i mirno more, tko zna šta bi se dogodilo da je bila bura. Sv. Duje je plaćen 7.7 milijuna eura, ima svjedodžbu ploviti unutar  zaštićenog područja, u prijevodu – ne bi smio napustiti luku. Očekivali smo ga na liniji Supetar-Split, može stati 230 vozila. Stajao je dugo na remontu, koliko se novaca tu potrošilo, a danas vozi na manje zahtjevnoj liniji u Drveniku i prima samo sto vozila. Pitanje je – zašto je to tako? To su samo dva plastična primjera nestrateškog upravljanja unutar Jadrolinije. Najbolji primjer da nešto ne funkcionira je predsjednik NO koji je dao ostavku na tom mjestu, upozorio je na sporne nabavke. Znam da je ministru postavljeno pitanje o tim nabavkama, rekao je da će istražiti. Odgovor nismo dobili”,  kazala je Ivana Marković i pojasnila da je Jadrolinija “prevažna da bi se prepustila u ruke nesposobnoj upravi i Vladi koja se ne očituje na ove apele”.

Marković kaže da se premijer Plenković u svom nastupu postavio bez imalo ljudskosti, kao i da mu je “bitna samo Vlada i njegov ugled”.

“Jasno je dao do znanja da mu nije bitan narod, nisu mu bitni ljudi. Sa ljudske strane je mogao postupiti. On se ponaša kao i do sada, uzima samo dobre stvari, a loše prepušta drugome ili se ne javlja. Želim poručiti premijeru da je nama otočanima stalo, nama je od životne važnosti doći do kopna kada otoci nemaju zdravstvenog kadra radi politike ove Vlade. Važno nam je da su radnici, mornari, posada i mi putnici – sigurni, i da se bezbrižno možemo prevesti do kopna i nazad”, zaključila je Marković.

Mišo Krstičević izrazio je sućut obiteljima poginulih djelatnika Jadrolinije.

“Pozvani smo i dužni govoriti o činjenicama koje se tiču naše najveće i jedine firme koja bi trebala obavljati djelatnost radi koje je i osnovana, a to je servisirati prijevoz do otoka i natrag, prvenstveno za hrvatske građane. Danas je činjenica da je flota nacionalnog brodara lošim i mutnim poslovanjem dovedena do toga da je ugrožena sigurnost putnika, posade i ugrožena sama budućnost tvrtke”, kaže Krstičević.

“Izlazi samo na pripremljeni partijski intervju”

Dotakao se zatim ministra Olega Butkovića.

“Gospodin Butković koji otvara svaki manji most, podvožnjak, vijadukt, pojavljuje se u medijima čak i u nekim smiješnim egzibicijama kada se treba na frajerski način pohrvati s predsjednikom Milanovićem, a ovdje ga nema nekoliko dana i izbjegava dati intervju. Izlazi samo na pripremljeni partijski intervju”, kaže Krstičević te nastavlja.

“Ime najvećeg hrvatskog glazbenika ne može sakriti sve ono mutno i loše što se nalazi u pozadini tog trajekta, međutim želim reći nešto drugo vezano za sam način na koji Jadrolinija i njezina uprava donose odluke. Vratit ću se godinu dana unatrag kada se dan pred otvaranje Pelješkog mosta za teretna vozila bez ikakvog informiranja javnosti naprasno ukida linija Ploče – Trpanj. Ljudi koji gravitiraju iz Trpnja Pločama ostaju bez mogućnosti odlaska u školu, na poslove…

U tom trenutku ministar Butković zaista reagira, linija se u roku od jednog dana vraća i tu nismo politički istupali. Međutim, kada ljudi koji bi trebali skrbiti o prometu kojeg Jadrolinija obavlja dan prije koncerta Trag u beskraju u Veloj Luci prošle godine miču trajekt sa linije Orebić – Korčula i ostavljaju desetke tisuća ljudi da čekaju cijeli dan u kolonama, jasno je da ne mare za ljude niti za funkcioniranje te firme.

Tada nismo politizirali međutim danas smo dužni istaći činjenice vezane uz ove nabavke. Registar brodara je rekao ne, Samostalni sindikat putnika u Jadroliniji je rekao ne, Hrvatski pomorski sindikat je rekao ne, NO kojem je na čelu prof. s fakulteta protivi se nabavci toga broda radi kojeg je na kraju dao i ostavku, Lučka kapetanije i Inspekcija kažu ne. Nekoliko mjeseci nakon što je bio u prometu, brod se kvari na ulazu u Velu Luku. Srećom, po ljeti i po bonaci.

Vodstvo Jadrolinije odlučilo je na taj brod potrošiti 15 milijuna eura, na brod koji je 27 godina star. Bitno je za naglasiti da Jadrolinija ima flotu staru gotovo 30 godina, što je duplo veća starost nego što je prosjek konkurentskih zemalja u EU. Još jedan brod koji je kupljen nedavno, a Ivana ga je spomenula, za njega je stavljen natječaj kojem je jedino nedostajalo staviti ime i točne oznake broda koji se kupuje da bi natječaj bio potpun. Kad gledamo kako druge države funkcioniraju onda vidimo da je Hrvatska lišena izgradnje ili kupnje bilo kakvog novog broda”, kaže Krstičević i dodaje da se “ova nesreća mogla i spriječiti”.

Više u kategoriji Izdvojeno