IzdvojenoRegija

PLOČE-SARAJEVO-ZAGREB Politička volja ključna za uspostavu međunarodnih željezničkih linija

0

Željeznički promet igra ključnu ulogu u povezivanju gradova, regija i država, pružajući efikasnu, sigurnu i održivu opciju za prijevoz putnika i tereta.

Međutim, nedostatak međuentitetskih i međunarodnih linija predstavlja značajan izazov za željeznički promet u Bosni i Hercegovini. Ograničen broj međuentitetskih linija otežava putovanje između različitih entiteta, usporava teretni promet i smanjuje dostupnost i povezanost različitih regija.

Nedostatak koordinacije i suradnje između različitih entiteta dodatno otežava situaciju. Dok iz Željeznica Federacije BiH ističu da su spremne za uvođenje međunarodnog i međuentitetskog putničkog prometa, iz Željeznica Republike Srpske pak kažu da još uvijek nisu dostigli neophodan nivo za uspostavljanje međuentitetskih i međunarodnih linija.

“Željeznice Federacije BiH i Hrvatske željeznice – Putnički prijevoz (HŽPP) su postigle sporazum  o prometovanju sezonskih putničkih međunarodnih vlakova u ljetnom periodu koji prometuju na relaciji Sarajevo – Ploče – Sarajevo. Naglašavamo da su Željeznice Federacije BiH spremne za uvođenje međunarodnog i međuentitetskog putničkog prometa na linijama: Zagreb – Sarajevo i Sarajevo – Beograd – Sarajevo i uvođenje međentitetske linije Sarajevo – Banja Luka – Sarajevo”, kažu u Službi za odnose s javnošću Željeznica Federacije BiH.

Dodaju kako već odavno zagovaraju, te da su do sada u više navrata bili inicijatori sastanaka o uspostavi međunarodnog i međuentitetskog željezničkog putničkog prijevoza na relaciji Sarajevo – Zagreb i Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Banja Luka, ali da to nije moguće realizirati bez iskazane spremnosti drugih željezničkih uprava, odnosno bez Željeznica Republike Srpske, Hrvatskih željeznica i Željeznica Srbije. Prema njihovim riječima, to ukazuje da ne postoje infrastrukturna ograničenja, niti ograničenja u smislu prijevoznih kapaciteta, nego još uvijek ne postoji interes željeznica regije za uvođenjem spomenutih linija.

Njihove kolege iz Željeznica Republike Srpske ističu da podržavaju i apsolutno su posvećene regionalnom i međunarodnom povezivanju u željezničkom prijevozu putnika, ali kada budu ispunjeni tehničko-tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

“Trenutna raspoloživost željezničkim vučnim i vučenim kapacitetima željezničkih operatera, stanje željezničke infrastrukture, kao i pokazatelji analize ekonomske opravdanosti i isplativosti, još uvijek nisu dostigli neophodan nivo za uspostavljanje međuentitetskih i međunarodnih linija. Željeznice Republike Srpske kontinuirano vode razgovore sa regionalnim željezničkim operaterima o potrebama i mogućnostima uspostavljanja međuentitetskih i međunarodnih putničkih linija”, pojasnila je Aleksandra Simić, referentica za odnose s javnošću Željeznica Republike Srpske.

Dodaje da će aktivnosti i razgovori na ovu temu biti nastavljeni i u narednom periodu, te da to zahtijeva detaljnu analizu stanja i prioritetnih potreba za uvođenjem novih putničkih linija na komercijalnim osnovama svih željezničkih kompanija iz okruženja.

(Ne)potpuna primjena zakona

Nedostatak međunarodnih linija smanjuje mogućnost povezivanja sa drugim zemljama u regiji i šire. Ovo je posebno problematično za putnike koji žele putovati izvan granica Bosne i Hercegovine, jer se često suočavaju s nepraktičnim i vremenski zahtjevnim rutama prijevoza, dok im je zračni prijevoz skup.

“Prevoz putnika se, nažalost, obavlja samo u unutrašnjem prometu i trenutno se  odvija na relacijama: Sarajevo – Čapljina – Sarajevo, Pazarić – Sarajevo – Pazarić, Sarajevo – Visoko – Sarajevo, Sarajevo – Zenica – Sarajevo, Zenica – Maglaj – Zenica i Sarajevo – Maglaj – Sarajevo. Zbog velikog interesa građana koji žele putovati vlakom, od velike je važnosti za Bosnu i Hercegovinu i željezničke kompanije Željeznice Federacije BiH i Željeznice Republike Srpske da se što prije ponovo uspostavi međunarodni i međuentitetski željeznički putnički saobraćaj”, ističu iz Službe za odnose s javnošću Željeznica Federacije BiH.

Nedostatak investicija

Jedan od ključnih faktora koji su doprinijeli nedostatku međuentitetskih i međunarodnih linija je nedovoljna ulaganja u željezničku infrastrukturu. Izgradnja modernih, tehnički naprednih željezničkih linija zahtijeva značajne investicije, što do sada nije u potpunosti ostvareno.

IZVOR: AL JAZEERA