Počiteljski most najveći je na Koridoru Vc, ali i jedan od najviših mostova u regiji – preko 100 metara. Impresivan most na dionici Počitelj – Zvirovići vrijedan je više od 28 miliona maraka, a spojen je početkom jula. Zanimljiv je i struci i turistima.
Snimcima iz zraka tek se dobije pravi dojam o kakvom se velikom projektu radi. Most Počitelj bio je izazov mnogima, ponajviše domaćim inženjerima koji su sve svoje znanje uložili u ovaj iznimno zahtjevan projekt
“Ovo je jedan od objekata koji je imao najviše izazova u mojoj stručnoj praksi koja se odvija od 1977. godine, od završetka fakulteta, u svim segmentima – projektovanju, izvođenju, nadzoru, organizaciji gradilišta, a pogotovo u građenju”, kaže Ismet Hajduk, predstavnik kompanije za nadzor dionice Počitelj – Zvirovići.
Sanjin Jahić inženjer je za mostove i konstrukcije. Ovo mu je, ističe, najveći projekt u dosadašnjoj karijeri, sigurno i najveći u kojem će ikada učestvovati: “Ja sam se, da vam pravo kažem, i borio da budem dio ovog projekta jer kada staviti ovako nešto usvoju biografiju, to ima veliki značaj. Ovakvi objekti se rijetko izvode i čast mi je biti dijelom ovog projekta”
Traju završni radovi na instalacijama i odvodnji te hidoizolaciji. Slijedi asfaltiranje, kao i postavljanje sigurnosnih ograda na mostu. Koronavirus, poskupljenja građevinskog materijala i nedostatak radne snage kumovali su kašnjenima. No, u Javnom preduzeću Autoceste Federacije BiH navode kako će od jeseni most biti u funkciji.
Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, podsjeća kako je novoizgrađena dionica bila konzervirana, ali će s otvaranjem mosta i ona postati u funkciji: “U Ševaš-Polju ćemo imati privremeni priključak na novootvorenu dionicu koja će kao takva biti duga desetak kilometara autoputa”.
Most Počitelj je jedinstven, i po tome što se 4 trake autoputa nalaze na jednoj konstrukciji. Impresivna je i količina do sad utrošenog materijala – 9.000 tona armature je ugrađeno u most. I tu nije kraj. Na ovoj dionici Autoceste Federacije čeka još puno posla.
“Ono što ćemo mi ugovoriti u ovoj godini je tunel Kvanj te ćemo konačno stvoriti pretpostavke da se spustimo u dolinu Neretve i južnomostarski dio – da ga tako nazovem. Do kraja godine, najkasnije početkom iduće, dogovorit ćemo Mostar jug – Kvanj. Tu smo imali raznih peripetija”, dodaje Lasić.
Vrlo zahtjevan dio hercegovačkog dijela autoputa bit će i tunel Prenj, no u Autocestama se nadaju da će u ovoj godini i posao oko izbora izvođača radova biti završen. Jug zemlje će tako ponovno biti veliko gradilište.
federalna.ba